** Hundeferie i Hemsedal **

Norsk Retrieverklubb avd. Bergen og Omegn har hvert år siden 1984, arrangert Hundeferie i Hemsedal for sine og Norsk Retrieverklubb sine medlemmer.
På denne siden vil du finne nyttig informasjon om kurs, instruktører, opphold osv.



18. feb. 2010

Instruktører Jakt uke 30, 2010

Instruktør Jakt uke 30, 2010: Trond Gjøtterud

Mitt navn er Trond Gjøtterud. Er født i 1961 og har drevet med retriever siden 1986.
Berit og jeg har for tiden 4 labradorer som vi trener og konkurrerer med.
Jeg dømmer jaktprøver og holder en del kurs.
Har deltatt på A- og B - prøver i inn og utland.
Har vært i Hemsedal som instruktør en rekke ganger og ser fram til dette i år også.



Instruktør Jakt uke 30, 2010: Bengt Andersson
Jag får tacka så mycket för inbjudan.


Jag bor i Hofors med min sambo Agneta och vi föder upp Flatcoats och Labradorer i liten skala under prefixet Duckstream.
Jag skaffade min första Flat 1990 och det har blivit några stycken under åren samt även en Labrador. Har startat på både A-prov och B-prov. Jag har fört fram en flat till SJCH, NJCH, SUCH & SVCH Keca´s Fetisov och en labrador till SE JCH NO JCH Streamlight´s Fancy Cello.

Har varit funktionär och provledare på många B-prov, dömt WT och Flatmästerskap. Jag var med och startade upp Flatklubben Gävle/Dala, var ordförande där i 5år. Jag har varit Retrieveransvarig SSRK Gävleborgsavd. i många år.
Jag har en liten byggfirma som jag försörjer mig på till vardags.

Ser fram emot en trevlig vecka i Hemsedal tillsammans med er.



Instruktør Jakt uke 30, 2010: Agneta Strömwall

Blev jätteglad över inbjudan och det känns som ett stort förtroende , det tackar jag för.


Jag heter Agneta Strömwall och är som sagt sambo med Bengt Andersson.
Mitt största intresse är hund och vi har idag 5 hundar hemma. 2 flatcoats och 3 labradorer.
Jag har dömt WT, Flatmästerskapet några gånger och kommer även att döma 2010.
Vi har arrangerat B prov och haft kurser i Flatklubbens och SSRK´s regi. Avkommebeskrivningar för Flatklubben utför vi också. Lag Sm och Retrievermästerskap har vi också arrangerat. Lag Sm har vi varit med och vunnit.

Jag har fört en hund till SE JCH NO JCH FIN JCH Streamlight´s X Nine och även startat henne på A prov. Till vardags jobbar jag som statsanställd och då med människor .


Vårat prefix är www.duckstream.se

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar