** Hundeferie i Hemsedal **

Norsk Retrieverklubb avd. Bergen og Omegn har hvert år siden 1984, arrangert Hundeferie i Hemsedal for sine og Norsk Retrieverklubb sine medlemmer.
På denne siden vil du finne nyttig informasjon om kurs, instruktører, opphold osv.



18. feb. 2010

Instruktører Bruks og Agility uke 29, 2010

Instruktør Agility, uke 29: Bodil M. Wiik


Hei, eg heiter Bodil Mehl Wiik eg bur med familie, tre hundar og ein hest rett utanfor Bergen.
Til dagleg er eg lærar og eg stortrivst med å få jobbe med læring kvar einaste dag.
Eg har tre border collie: Bonzo på 13, Ted 5 år og lille Kelly som snart er 2 år.
Med hundane mine driv eg på det meste agility, lydighet og gjeting. Sjølv om det er nok agility som er mitt hovedfokus.

Dei to eldste hundane går i klasse 3 agility, Bonzo er no pensjonert frå konkurranse, Ted går og lydighet klasse 3, men det er Ted som no er den eg konkurrerer med.
Kelly er snart 2 år gammal og har så vidt fått starta i agility der ho no går i hopp 2 og 1 i agility, ho går og i klasse 3 lydighet. I tillegg til å vere lærar driv eg Canis avd Nordhordland der eg møter mange trivelege hundeeigarar på kurs…..

Det er mange som har inspirert meg oppover på kursfronten, eg kan nevne Greg Derrett, Justine Davenport, mange kurs hos Fanny og Thomas (klickerklok), satsning hos Maria Hagstrøm, Jenni og Jan Egil og mange fleire…..
Å ha kurs er noko av det kjekkaste som finst så eg gledar meg masse til å få holde kurs 1 veke i Hemsedal….


Vil du lese meir om kva vi driv med så har eg ein blogg; www.teambonzo.blogspot.com

Ted (til venstre på bildet) er Norsk Agilty Champion og går i KL 3 både i AG og LP, Bonzo (bak til høyre) gikk AG KL 3 men er nå pensjonert, Lille Kelly (foran) på snart 2 år er allerede i KL 3 i LP, AG KL 1 og Hopp KL 2!


Instruktør Bruks, uke 29: Anette Matland
Anette er utdannet biolog, og har hund og hundetrening som sin store lidenskap.
Hun har hatt hund de siste 17 år av sitt liv, der i blandt Dobermann og Newfoundland, som hun har konkurrert i LP med.

I dag har hun en Dobermann gutt, Cassius, på 6 år som hun har konkurrert i rundering etter NBF programmet, samt en ung Malle som er under utdannelse, og er hennes nye store konkurranse håp etter at Cassius ble syk og pensjonert.

Anette har gått en rekke utdannelser innen hund og atferd, og jobber mye med problematferd til dagen - i tillegg til at hun jobber på Askøy Dyreklinikk.
Hun er utdannet K-test dommer, Testleder for K-test, MH test og Funksjonsanalyse, skrevet artikler for Canis bladet, utdannet Trener og Instrukør hos Canis, gått Elitesatsning i Bruks hos Morten Egtvedt, Klickerklok sin Trinn II Trenerutdannelse, flere LP kurs for Svensk, Nordisk og VM vinner Maria Hagström, brukskurs for Terje Østlie samt en rekke andre kurser....
Anette driver også Canis Hundeskole i Bergen.

Hun har snust på forskjellige grener innen hundesporten, og hennes store interesse er lydighet og bruks, der målet er å starte i konkurranser etterhvert med Mallen sin.
Hun holder en rekke kurser i Bergensområdet og er en meget populær instruktør.

Anette gleder seg masse til å holde Bruks kurs for Hundeferie i Hemsedal, og ser frem til å hilse på alle deltakerne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar